Transformem un raconet

El 23 d’abril es va fer la inauguració oficial de la segona edició del projecte “Transformem un raconet”, una iniciativa de l’Espai Jove de l’Ajuntament de Tortosa que proposa als centres d’ensenyament d’idear i portar a terme una intervenció artística en el mobiliari urbà d’un espai públic de la ciutat.

Aquest any la intervenció ha consistit a pintar els bancs de la plaça Francesc Macià, de Ferreries.

En el nostre centre hi ha participat tot l’alumnat de 3r d’ESO, a la matèria d’Educació visual i plàstica, amb un resultat final de deu propostes.

La proposta escollida finalment ha estat la que porta per títol “Igualtat!”, del grup de 3r ESO A format per Ricard, Aleix, Georgina, Núria, Arnau, Martí i Florin.

El seu disseny reivindica la igualtat entre els gèneres, amb una imatge molt sintètica: una meitat del banc està pintada de color blau i l’altra de rosa, dos colors que associem amb cadascun dels sexes, però per contra, han intercanviat de lloc les figures d’una dona i d’un home. D’aquesta manera el banc pretén fer-nos reflexionar sobre els prejudicis que culturalment associem amb cada sexe, i ens anima a donar-los la volta per desfer-nos d’ells.

Per últim, volem agrair la participació i implicació del nostre alumnat en el projecte i felicitem els membres del grup que finalment han realitzat el banc.

Enhorabona!