“Temps de colors i emblemes a la Corona d’Aragó”

L’alumnat de batxillerat ha anat a l’Escola d’Art de Tortosa per veure  l’exposició de “Temps de colors i emblemes a la Corona d’Aragó”.

Allí ens van mostrar dos pavesos, que tenen més de 600 anys d’història, com a testimonis materials de la nostra herència patrimonial. Els pavesos són escuts usats durant l’edat mitjana. Ens van mostrar com es restauren i la informació que es pot descobrir a partir del seu estudi: materials usats, tints i colorants de l’època, tècniques per construir-los…

Una activitat molt interessant que ens ha aportat nous coneixements interdisciplinars relacionant el context històric amb els components químics i mètodes emprats a l’edat mitjana. També ens ha servit per conèixer diferents tècniques analítiques actuals per l’estudi de materials.

Conservar el patrimoni cultural ens ajuda a descobrir i recuperar aspectes de la memòria històrica del nostre país.

Donar gràcies a la Unitat de Conservació i Restauració de Béns Culturals de la Diputació de Tarragona per fer-ho possible!