Sortida al festival A Cel Obert

Divendres 5 d’octubre, l’alumnat de 1r i 3r d’ESO va fer una sortida als espais del festival d’intervencions efímeres A Cel Obert que s’ha celebrat a Tortosa, els dies 5, 6 i 7 d’octubre. Acompanyats per un grup de diferents professors, vam anar a veure totes les exposicions disponibles el divendres de les 11.45 a 14.00 h.

Aquest any l’exposició tractava sobre el moviment. Nosaltres, els alumnes de 3r (i també els de 1r) vam participar en una de les obres titulada “Desitjos”, que estava situada a l’antic Escorxador Municipal.*

Entre tots havíem fet moltes tires de colors diferents amb una frase o diferents motius com ara sanefes o figures geomètriques, col·locades de manera que podies passar per dins i veure les diferents tires des d’una altra perspectiva.

Una de les altres obres que vam visitar es trobava al passatge Franquet, on hi havien uns fils penjats on hi havien diferents trossos d’espill de plàstic col·locats d’una manera especifica.

A l’Escola d’Art també hi havia una exposició amb diferents molins de vent fets amb paper que ens transportaven a la nostra infància.

La penúltima obra estava al pati del convent de la Puríssima i hi havia un plàstic de color rosa que representava aquella mateixa sala però girada.

Al pati del Palau Montagut hi havia una estructura octogonal.

I per últim, al pati dels Reials Col·legis de Sant Jordi i Sant Domènec, a l’actual EOI, hi havia una installació amb cascavells que va agradar molt.

Text d’Aleix, Mariona i Jhordan. Fotografies de Begoña i Armand.

* Instal·lació dissenyada per l’organització del festival i realitzada amb la col·laboració d’alumnes del Col·legi Diocesà Sagrada Família, de l’Escola Cinta Curto, de l’Institut Dertosa, de l’Escola de Ferreries, de l’Escola la Mercè, de l’Escola de Sant Llàtzer, de l’Institut Cristòfol Despuig i de l’Institut-Escola Daniel Mangrané.