Setmana Europea de la Mobilitat

Els passats dies 21 i 28 de setembre de 2023, les i els alumnes de 2n d’ESO de l’Institut Cristòfol Despuig, de Tortosa, vam sortir al tram recentment renovat del carrer Barcelona, al costat del nostre centre. L’activitat va estar emmarcada en la Setmana Europea de la Mobilitat i es va organitzar des de la Coordinació d’Escoles Verdes del propi institut.

Ens van explicar els paviments i cada significat. La major part del nostre entorn està adaptat amb senyals verticals o horitzontals (semàfors, creuaments de vianants, símbols) per a millorar l’accessibilitat i fer-la més segura. No obstant això, hem de tenir en compte que les dificultats a les quals ha de veure’s exposades una persona amb dificultats de visió (mobilitat reduïda) han de ser molt majors.

Per això, amb l’objectiu de facilitar l’accessibilitat universal (per a tothom), existeix el denominat paviment podotàctil. Es tracta d’una superfície amb un relleu particular incorporat en el sòl perquè les persones amb invidència puguin detectar-lo i reconèixer-lo com un senyal d’alerta o precaució. Quan l’usuari toca mitjançant els peus o el seu bastó, reconeix la textura i entén que es troba davant un obstacle, canvi de nivell, passos d’escales o altres.

A més, també vam aprofitar l’ocasió  per a reflexionar sobre la mobilitat sostenible. Especialment, vam agrair que s’eixamplin les voreres (volem jugar-hi) i que es vagi donant continuïtat als carrils bici del nostre entorn.

Leira Megino, Elena Zamfir i Ainhoa Povill

Alumnes de 2n d’ESO C