Setmana de la Ciència

A l’Institut Cristòfol Despuig hem celebrat la Setmana de la Ciència apropant l’alumnat a aquesta branca de coneixements amb diverses activitats.

Hem après què és la ciència, on i com treballen els científics i hem conegut les diferents disciplines científiques. Després hem fet un concurs per veure qui sabia més sobre cadascuna d’elles.

També hem après que la ciència treballa als laboratoris i, per aquest motiu, l’alumnat amb més experiència ens ha presentat les normes i símbols que s’han de tenir en compte quan es treballa al laboratori.

A 3r d’ESO hem visualitzat uns curtmetratges de la Fundació Catalana per a la Recerca i la Innovació. Hem tractat els temes de la microgravetat, nanopartícules, l’espai i la meteorologia. Després farem un debat de conscienciació per veure com la ciència ens ha donat sempre resposta a les dificultats que ens sorgeixen i ens facilita la nostra vida quotidiana.

Finalment, també hem après sobre ciència mitjançant el cinema, una altra manera de potenciar l’interès per la ciència dels nostres futurs científics.