1. Què és el Programa Intensiu de Millora?
És un programa adreçat a l’alumnat del primer cicle d’ESO que presenten dificultats generalitzades d’aprenentatge i amb un baix nivell d’assoliment de les competències bàsiques en l’educació primària.
Podem parlar d’una actuació preventiva, amb un suport immediat i personalitzat de l’alumnat que presenta retard d’aprenentatge (sobretot en aquells aprenentatges de llengua i matemàtiques, considerats clau i de caràcter més instrumental). Evita, en bona mesura, que els alumnes s’endarrereixin en els aprenentatges de les diferents matèries i millorin les seves possibilitats d’èxit educatiu en cursos posteriors.
Són dos grups flexibles, un de 1r i un altre de 2n, amb un nombre d’alumnat reduït format per 8-10 alumnes per grup, amb la finalitat de donar resposta a les necessitats individuals d’aprenentatge de tots els alumnes per assolir l’èxit en l’etapa d’educació secundària obligatòria.
El centre ofereix 22 hores lectives setmanals a l’aula PIM, on treballarem les matèries instrumentals: Castellà, català, matemàtiques i anglès.
Tot això, amb una metodologia específica i personalitzada, en funció del nivell de Primària que tenen (Cicle Inicial, Mitjà o Superior). Es pretén potenciar, així, l’autonomia amb estratègies d’autoregulació per tal que gradualment adquireixin les competències en el seu procés d’aprenentatge.
Cal dir que aquest programa té una durada màxima per a cada alumne d’un curs escolar però, com que l’organització del PIM és flexible, permet que si al llarg del seu desenvolupament un alumne acredita que ja ha assolit els objectius propis del programa, pugui incorporar-se al seu grup ordinari en qualsevol moment.


