Presentació del projecte solidari amb la Fundació Vicente Ferrer

El passat dilluns 20 de gener un grup d’alumnes de primer d’ESO, el professorat de projectes, la representant de l’AMPA de l’institut, Cinta Forés, coordinadora de la fundació Vicente Ferrer a Terres de l’Ebre i el director del centre vam reunir-nos amb Cinta Espuny, regidora d’Ensenyament i d’Universitats de l’Ajuntament de Tortosa.

Vam exposar la feina que hem estat fent a la matèria “Despuig, creem projectes!” i vam comunicar que aquest curs ens ha arribat una petició d’ajuda externa, concretament, de la Fundació Vicente Ferrer. Això ha fet que els alumnes de primer d’ESO ens proposem un repte solidari: aconseguir uns 6.000 euros per finançar 110 bicicletes perquè 110 xiquetes de l’Índia puguen continuar estudiant l’ensenyament secundari a l’institut.

La reunió va anar molt bé i l’ajuntament es va comprometre a facilitar-nos tràmits i l’ús d’instal·lacions municipals i també a donar-nos suport i difusió.

Des d’aquesta mateixa setmana, la premsa comarcal digital ha començat a difondre la notícia d’aquesta iniciativa:

Per què l’alumnat del Cristòfol Despuig vol enviar més de 100 bicicletes a l’Índia? La Marfanta (5-2-2020).

-N. B. L’Institut Cristòfol Despuig de Tortosa ha assumit el repte solidari d’aconseguir més de 100 bicicletes per evitar l’abandonament escolar a l’Índia. L’Ebre (6-2-2020).

-M. Millan. Solidaritat: bicicletes perquè joves de l’Índia puguin anar a l’institut. Diari de Tarragona (11-2-2020).