Preparem el TDR!

Avui el nostre alumnat de 1r de batxillerat ha realitzat una visita formativa a la Biblioteca i a l’Arxiu Comarcal del Baix Ebre.
A la biblioteca, Maijo Ferré ens ha explicat les eines i recursos disponibles per realitzar un bon treball de recerca així com la disponibilitat de la biblioteca com a servei públic per ajudar el nostre alumnat.
La visita a l’Arxiu ha estat magnífica. En primer lloc, ens han realitzat un taller on l’alumnat ha pogut veure les 3 P’s: papir ( vegetal), pergamí (d’origen animal) i el paper. També hem pogut veure com els llibres, fotografies i altres materials de suport són la base de la nostra memòria històrica i del nostre patrimoni.
El nostre alumnat té allí un tresor per poder enfocar el seu treball de recerca en el patrimoni local de les nostres terres, que és molt ric i ple d’història. En la segona part de visita a l’arxiu, s’ha fet un taller d’observació amb 17 fotografies de diferents períodes de les nostres terres, ha sigut quelcom enriquidor, ja que hem recordat el dret de vot de les dones a partir del 1933, el camí de sirga amb els llauts que navegaven pel nostre riu, la nostra plaça de bous desapareguda… Però sobretot la riquesa que una simple imatge mirada al detall ens pot donar. Ens ha encantat!
Donem gràcies a Albert Curto pel seu temps i per la seua generositat ensenyant història i recerca als nostres alumnes.