Participem en el Dia Internacional per l’Eliminació de la Violència envers les Dones

vm_25n_rebobina

Divendres 25 de novembre l’alumnat de 3r d’ESO del nostre institut anirà a l’Auditori Felip Pedrell a participar en l’acte institucional per commemorar el Dia Internacional per l’Eliminació de la Violència envers les Dones que organitzen l’Institut Català de les Dones, juntament amb l’Ajuntament de Tortosa i el Consell Comarcal del Baix Ebre.

Durant l’acte institucional, es podrà veure la representació d’una obra de teatre La Festa, a càrrec de l’Escola Municipal de Teatre de Tortosa i la interpretació d’una peça musical a càrrec d’El Mafio.

A més a més, també es llegirà el manifest institucional, un extracte del qual la resta d’alumnes de l’institut llegiran a l’hora de lectura autònoma.

MANIFEST

Acabem amb les desigualtats i violències masclistes

Avui 25 de novembre, dia internacional contra les violències masclistes, volem manifestar el nostre rebuig i el nostre compromís en la lluita per acabar amb les violències contra les dones i les seves causes.

Durant el 2016 tres dones han estat assassinades per les seves parelles, cada any hi ha més de 10.000 denúncies per agressions masclistes a Catalunya i aquí a les Terres de l’Ebre amb el que va d’any, han hagut 164 dones ateses per aquest mateix motiu.

Les dones som la meitat de la població i hem de tenir els mateixos drets i oportunitats que els homes, perquè només hi ha una manera d’acabar amb les violències masclistes i és acabar amb el masclisme, és a dir, acabar amb les desigualtats d’oportunitats de dones i homes.

Fem d’aquesta societat i d’aquestes terres un lloc d’igualtat i respecte, deixem d’etiquetar a les persones atorgant-li valors, pautes de comportaments o rols socials en funció del seu sexe.

Avui volem manifestar el compromís del nostre centre per ajudar a construir una societat lliure de violències masclistes perquè és molt i imprescindible el treball que podem fer des de les aules.

Totes i tots som igualment de valuosos, totes i tots mereixem ser tractats amb respecte, totes i tots tenim dret a les mateixes oportunitats i totes i tots hem de posar el nostra granet de sorra perquè les violències i desigualtats masclistes desapareguen definitivament.

Per acabar farem un fort aplaudiment per manifestar amb força la nostra solidaritat amb les dones que han patit i pateixen violències masclistes així com el nostre rebuig al masclisme i les seves conseqüències.