Participem al projecte “PiEFcitos”

Des de l’Institut Cristòfol Despuig estem participant en un projecte col·laboratiu juntament amb altres escoles col·legis i instituts de l’estat espanyol.

Actualment, infinitat d’esportistes de reconegut prestigi i diferents disciplines han donat el seu suport mitjançant vídeos. Entre ells: Maverick Viñales (motociclisme), Fermín Cacho (Atletisme), Rafa Pascual (Voleibol), Javier Fernández (patinatge artístic), José Ramón Calderón (NBA) i un llarg etcètera que inclou a joves talents i esportistes paralímpics.

L’objectiu bàsic del projecte és afrontar l’obesitat infantil i per a això hauran de recórrer virtualment totes les províncies de l’estat.

La proposta va començar des de l’àrea d’EF, però ha estat tal l’acceptació, que professors d’altres matèries i centres s’hi han afegit. De manera que es poden aconseguir quilòmetres (virtuals) de moltes formes.

Destaquen:

1. Anar a l’institut en transport no motoritzat.
  2. Fer activitat física fora de l’horari lectiu.
  3. Fer activitat física amb la família.
  4. Enviar evidències de reciclatge al llençar les escombraries.
  5. Portar aigua en un envàs reutilitzable.
  6. Portar el dinar en un envàs reutilitzable.
  7. Portar un esmorzar saludable.
  8. Llegir llibres.

Mitjançant aquestes i altres activitats es recorren les diferents províncies, aconseguint pujar simbòlicament el nivell de salut de la classe.

En arribar a cada centre es rep un vídeo de presentació de la seva província, per conèixer-nos i presentar la nostra zona a la resta de participants. Mitjançant ell s’espera donar a conèixer cada província, crear un vincle i animar que es visitin els territoris.

La nostra proposta de vídeo de presentació de l’institut, localitat i província la va realitzar l’alumnat de 2n d’ESO.