L’escriptora Muriel Villanueva ens parla sobre escriptura, música i transsexualitat

Dimecres 14 de febrer, la reconeguda escriptora valenciana Muriel Villanueva va vindre al centre a parlar-nos d’un dels seus llibres més venuts: Duna, que just els alumnes de primer d’ESO havien llegit al primer trimestre, i també de la professió d’escriptor en general.

Parlant de Duna, ens va revelar el secret dels escriptors amb els “pactes de ficció” i entre tots els alumnes vam desxifrar els temes presents al seu llibre, com la tristesa, l’amor, la pubertat, la família, l’amor, l’empatia…

Tot i això, els dos més importants no els vam trobar, i és que la Muriel ens va explicar que els temes principals no s’esmenten directament, sinó que s’ha d’aconseguir que estiguen presents en tota la història sense anomenar-los directament, s’han de fer sentir. Amb això vam arribar a la conclusió que les paraules importants no s’escriuen, es demostren. Aprenentatge ni fet a mida per al dia de Sant Valentí.

Al final, rodejada de fans com si d’una influencer es tractés, va acabar dedicant-nos individualment els llibres. Gràcies, Muriel!

La visita de la Muriel Villanueva forma part de l’activitat Autors a les Aules i ha estat possible gràcies al programa de Lletres a les Aules de la Institució de les Lletres Catalanes i el Departament d’Educació per al foment de la lectura, promoció i difusió de la literatura.

Duna