L’Aula d’Acollida rep la visita d’Aziza, mediadora intercultural

Aquesta setmana hem rebut la visita al nostre Institut de l’Aziza,  mediadora intercultural.

L’alumnat de l’aula d’acollida no ha deixat perdre l’oportunitat de preparar una sèrie de preguntes i dubtes que molt amablement  l’ Aziza ens ha anat contestant.

Ens ha explicat la seva vida,  L’Aziza porta més de 20 anys a Tortosa treballant com a mediadora intercultural.

Ens ha explicat que la mediació intercultural consisteix a desenvolupar vincles de sociabilitat entre persones de diferents cultures que resideixen al mateix territori. Ens ha explicat també, que actua com a pont entre les diferents cultures amb la finalitat de facilitar les relacions, fomentar la comunicació i promoure la integració.

La visita de la mediadora ha estat una via molt eficaç per a resoldre dubtes entre tot l’alumnat. A partir de les qüestions presentades,  hem pogut comprovar la importància del paper del mediador intercultural que resideix precisament en la transcendència de l’objectiu últim que es persegueix: la integració social de la part més vulnerable i la convivència pacífica entre totes dues cultures. Una integració que no ha de ser unilateral, que no ha de suposar la renúncia de valors propis,  que ha  comprendre el punt de vista de l’altre i afavorir  així el diàleg, la negociació i la presa de decisions.

La visita ha estat molt enriquidora, la tia Aziza, com molt alumnes li han dit,  ha  aproximat l’alumnat a un canvi de mirada que de ben segur els ajudarà a prendre decisions adequades que ens portaran cap a una autèntica  integració social.