La ciència en primera persona: genètica

En el marc de la Setmana de la Ciència que el Departament d’Educació organitza amb la Fundació Catalana per a la Recerca i la Innovació (FCR), els alumnes de Biologia de 4tA han participat aquest curs en una nova edició que plantejava aconseguir un repte dels proposats per científics que es dediquen a la investigació. A partir d’una sèrie de vídeos els hi han explicat  la seva tasca, tant des del vessant científic com del vessant humà.

Dels àmbits proposats els nostres alumnes van triar la proposta de Genètica. Després de visualitzar el vídeo de la Dra Gemma Marfany (UB)  on s’explicava com  obtenir el propi ADN a partir de la saliva, els alumnes van fer la pràctica al laboratori   i van editar un pòster amb fotos on es descrivia el procediment seguit.

L’activitat “La ciència en primera persona” que s’ha  celebrat el dia  18 de novembre al matí s’emmarca en la Setmana de la Ciència i ha permès al nostre alumnat participar per videoconferència en la  xerrada de la Dra Gemma Marfany que ha contestat totes les preguntes i dubtes plantejats pels alumnes dels diferents instituts que han participat amb la finalitat de fomentar  les vocacions científiques i tecnològiques i apropar la tasca  científica als instituts.