Homenatge a l’escriptor Augusto Monterroso

El departament de Castellà cada any fa un homenatge a una figura de la literatura llatinoamericana. Aquest curs l’escriptor escollit ha estat Augusto Monterroso, conegut sobretot pels seus microcontes.

L’homenatge ha implicat tots els alumnes del centre, els quals han fet diferents manualitats.

Al vestíbul es podia veure una recreació del títol del llibre La oveja negra y demás fábulas, amb unes lletres que reproduïen un fragment del microconte més famós de Monterroso: «El dinosaurio».

Al mateix vestíbul, la setmana que es va celebrar la diada de Sant Jordi, es van exposar totes les faules redactades per l’alumnat.

Recordem que els autors de les millors faules van rebre un llibre d’obsequi en el transcurs de la gala del concurs Canta-la,  s’han publicat al blog de la biblioteca Calaixó de sastre i a més a més, se n’ha fet una publicació digital a Issuu.

Als passadissos del primer pis es van exposar impresos els codis QR que enllaçaven als relats escrits pels alumnes, custodiats per tres dinosaures.

Els passadissos dels primer pis es van decorar amb els animals de paper plegat i també amb reproduccions dels microrelats de Monterroso emmarcats amb cartolines de vistosos colors.

Els graons de les escales que duen al segons pis es pintar i decocar amb diferents noms dels animals de les faules.

A més a més, es va fer un gran mural que ocupava tota la barana de l’escala amb unes lletres immenes on es podia llegir el nom de Monterroso.

La decoració es va completar omplint tots els passadissos del segon pis amb mòbils d’animals fets amb cartolines de colors.

L’exposició s’ha pogut veure fins a finals de maig i va ser visitada el dia 25 d’abril per l’alumnat de 1r i 3r de primària de l’escola de Sant Llàtzer.