El Renaixement a l’Instagram

El passat dimarts 4 d’abril els alumnes de 3 ESO B van anar als Reials Col·legis de Tortosa amb la finalitat de conèixer l’arquitectura renaixentista per a la matèria d’història i aprofitant el viatge vam fer fotos dels detalls de l’arquitectura i escultura per a un treball d’Educació visual i plàstica.

Els Reials Col·legis són un monument renaixentista més important de Catalunya. Esta al conjunt artístic de Tortosa.Abans era un col·legi per als musulmans ordenat construir pel rei d’aquí ve el seu nom.

A mitat matí vam sortir de l’institut cap als Reials Col·legis. Mentre hi estàvem anant, vam observar altres monuments importants com la Catedral. Una vegada vam arribar, vam poder veure les façanes dels tres col·legis.

Primer, vam anar a visitar el col·legi de Sant Jaume i Sant Maties. La mestra d’història ens va explicar com estava formada la façana i l’interior de l’edifici, i vam fer fotos pertot. El segon edifici que vam visitar va ser l’església de Sant Domènec, on està situat el Centre d’Interpretació del Renaixement. El tercer edifici va ser el col·legi de Sant Jordi i Sant Domènec, on no vam poder entrar perquè està situada l’Escola Oficial d’Idiomes.

Una vegada ja ho vam veure tot, tornàrem cap a l’institut a l’hora de dinar.

Un altre dia, a l’aula nostra de l’institut, vam estar treballant algunes fotos de la sortida als Reials Col·legis de Tortosa i les vam penjar a l’Instagram.

DSC_0041 DSC_0033

DSC_0036 DSC_0039

Aquí en teniu una mostra.

Screenshot_20170518-140953

Maria, Claudia, David, Georgina, Marc, Laia, Aleix, Rasa, Toni, Lídia i Joan.