Digues NO, canviem el conte

Avui 27 de març és el Dia Mundial del Teatre. A l’optativa “Fem teatre” estem assajant l’obra que presentarem a la Mostra i avui hem volgut fer un assaig amb públic: l’alumnat de 1r d´ESO.

Als vídeos i a la fotografia veureu uns instants d’una petita obra de producció pròpia. És una adaptació molt diferent del conte de la Blancaneus. Com veieu, hi ha un personatge al centre que sembla que no ho està passant gens bé. Fixeu-vos que al final mossega una maçana, la maçana enverinada?

Al voltant de la protagonista, que vol ser xiquet i la societat no el deixa, veiem un semicercle de personatges, tots vestits de negre. Són el passat i el present de la Martina, que no se sent Martina, potser voldria ser Martí, o Ernest o Ricard… No la tracten gens bé, per què? Què ha fet per a merèixer això? És justificable fer sentir malament a algú per ser diferent?
Aprofitant l’obra hem reflexionat amb l’alumnat sobre el bullying i la LGTBIfòbia.

Vídeo 1

Vídeo 2