Dia Internacional de l’Art

A l’Institut Cristòfol Despuig hem celebrat el Dia Internacional de l’Art, que és el 15 d’abril. Amb els alumnes de plàstica de 1r i 3r d’ESO esta setmana hem treballat l’art i hem reflexionat sobre la seua importància a les nostres vides. Hem après com enfoquen la creació artística Picasso o L.Freud, amb les següents cites: Què li demano a l’art? Li demano que sorprenga, pertorbe, seduïsca, convença, de Freud; L’art és una mentida que ens permet dir la veritat, de Picasso. Què us suggereixen a vosaltres estes paraules?

A 1r d’ESO, a més, hem elaborat màscares tribals tal com van fer els artistes del segle XIX i XX quan van començar a arribar col·leccions d’arreu del món a Europa. El món de l’art es va revolucionar amb aquestes mostres tan genuïnes i autèntiques, i molts artistes en van agafar trets o característiques per a la seua obra.

Les màscares que hem fet a l’institut són reciclades per tal de treballar un dels objectius de desenvolupament sostenible, a més d’aprofundir en el treball de l’art i la cultura.

A 3r d’ESO estem fent durant el 3r trimestre un projecte de figures anomenades Art Toys. Són escultures semblants a joguets, però sempre fetes per artistes o dissenyadors i amb un alt valor artístic. Amb els alumnes hem treballat tot el procés creatiu, començant pels esbossos, passant pels plànols i i acabant amb l’escultura final. Al vídeo en podeu veure imatges de detall i els mateixos alumnes ens ho expliquen.