Crònica del crèdit de síntesi a la Molina

Els dies 4, 5 i 6 de maig de 2016, un grup d’alumnes de 3r d’ESO vam fer una sortida de crèdit de síntesi a la comarca de la Cerdanya.

Aquí teniu un àlbum de fotos de la sortida i la crònica que ha redactat un dels seus protagonistes.

Vam sortir de Tortosa el dimecres a les 8 del matí i vam arribar a l’alberg a les 13.15 h. Vam estar una estoneta per fora i al final ens van assignar les habitacions. Després de dinar ens van portar al poble o ciutat de Puigcerdà,la capital de la Cerdanya, a fer una mena de gimcana. A la tarde vam sopar a l’alberg i vam fer uns jocs de nit.

El segon dia al matí vam fer escalada, després tir amb arc i, abans de dinar, cap a les 12.30 h, vam fer orientació a l’altra banda de la vall, amb l’ajuda d’una brúixola i d’un mapa. Va ser molt divertit i a la vegada difícil de trobar les cinc balises. En el moment de trobar la quarta balisa vaig gairebé caure en una mena de toll i li va anar d’un pèl que no em faig mal de debò.

Quan vam acabar, vam tornar a l’alberg. Aquella tarde vam anar a l’estació d’esquí de la Molina per conèixer com funciona una de les estacions pioneres dels esports de neu a Catalunya, passant pel mig del bosc. Quam vam arribar ens van donar els entrepans de Nocilla que havíem portat entre uns quants nois. Després vam jugar amb la neu, que estava gairebé ja congelada i feia mal si et tocava, ens van fer alguna explicació i cap a l’alberg a sopar. A la nit vam ballar a la discoteca i després a dormir, perquè estavem rebentats.

Al dia següent vam anar a França a veure un forn solar d’Odelló, un centre on s’estudia el comportament de materials a elevades temperatures, i després el castell emmurallat al poble de Montlluís, creat arran del Tractat del Pirineus. A la tarda, per acabar, vam tornar cap a Tortosa.

Gabino Aixendri Oraa