Crònica del Correllengua 2018

El passat 31 d’octubre a l’institut vam celebrar un any més el Correllengua, una iniciativa popular que se celebra anualment en els territoris de parla catalana promoguda per la Coordinadora d’Associacions per la Llengua Catalana (CAL) amb l’objectiu de mostrar la vitalitat de la llengua catalana i fomentar-ne l’ús social.

La celebració al nostre institut va començar amb una cercavila amb alumnes del nostre institut duent torxes i alumnes de l’Escola Sant Llàtzer tocant la gralla i tambors.

L’acte central va estar protagonitzat per l’actuació musical del cantant i compositor Cesk Freixas.

En acabat, profes i alumnes van cantar cançons dels més coneguts cantautors i cantautores de La Nova Cançó, a qui estava dedica aquesta el Correllengua.

Un grup de profes va cantar les cançons “Abril 74”, de Lluís Llach; “Diguem no”, de Raimon; “Què volen aquesta gent”, de Maria del Mar Bonet; “Ningú no comprèn ningú”, de Xesco Boix).

I un grup d’alumnes de batxillerat va cantar la cançó “Com el Far-West no hi ha res” de La Trinca.

Abans d’acabar, es va fer una ballada multitudinària de jotes.

I com a cloenda es va fer la lectura del manifest de Alguer Miquel, cantant de Txarango.

Fins l’any que ve!