Crònica de la diada de Sant Jordi 2022

Per a celebrar la diada de Sant Jordi, divendres 22 d’abril es van fer diversos actes relacionats amb els llibres i la solidaritat.

Al pati es va fer un taller de henna, obert a tothom, que va anar a càrrec del Projecte Europeu 41.

La majoria d’actes, però, es van concentrar al vestíbul de l’institut per celebrar el Dia Internacional del Llibre, conduïts pel programa de ràdio Especial Sant Jordi que l’alumnat de tercer d’ESO de l’optativa Fem ràdio va emetre en directe per megafonia, amb la col·laboració d’Oriol Gombau com a tècnic de so.

Escolteu el programa!

En el transcurs del programa van entrevistar la professora de l’aula d’acollida Cinta Alegre, que va explicar l’homenatge a la pintora ucraïnesa Maria Primatxenko i el vídeo del poema “Podries” de la poeta catalana Joana Raspall que hi ha aquests dies al vestíbul.

Van entrevistar la professora Cinta Accensi, que fa poc ha publicat un llibre sobre els Jardins del Príncep titulat Els apunts d’en Rafel.

I també van entrevistar la professora Pili Andreu, que hores més tard va fer una xarrada sobre el poeta tortosí Gerard Vergés a tot l’alumnat de primer de batxillerat.

Per acabar la primera part del programa, també van entrevistar Arnau, un alumne de quart, que va explicar el treball que s’està fent aquests dies sobre Svetlana Alexièvitx, Premi Nobel de Literatura, i l’escriptora catalana Teresa Pàmies, dos escriptores refugiades a qui s’ha dedicat l’exposició “Dues dones escriptores refugiades”.

L’exposició presenta una mostra de la vida i l’obra d’estes dues escriptores, així com alguns dels seus llibres.

A més a més, es van entrevistar els organitzadors, venedors i compradors de la Fira solidària de llibres, que van recollir un total de 79 euros destinats a ajudar els xiquets i xiquetes d’Ucraïna afectats per la guerra.

Per acabar el programa, abans d’acabar el pati que havia començat quinze minuts abans, es va fer el lliurament de premis del Concurs de cal·ligrames i del Concurs de contes breus i poemes.

Del Concurs de contes breus i poemes, organitzat per Sant Jordi, es van donar cincs premis:

Meritxell Mulet Ramos, de 1r d’ESO, pel conte “Canvi d’amics”.
Ester Martin Altadill, de 2n d’ESO, pel conte titulat “La petita assassina”.
Arantxa Sayas, de batxibac, pel conte que porta per títol “La llibertat”.
Francesc Teruel, de 2n de batxillerat humanístic, pel poema titulat “Records”.
Marta Ferrer, alumna en pràctiques d’Educació física, pel poema “Subjectes”.

Del Concurs de cal·ligrames, organitzat pel Dia Mundial de la Poesia, es van donar cincs premis més:

Àfrica Poch Gironés, de 1r ESO, pel cal·ligrama “Estoy sumergida en el agua…
Àlex Campillo Curto, de 1r d’ESO, pel cal·ligrama “Sol i amb música…“.
Marta Carles Favà, de 2n d’ESO, pel cal·ligrama “Potser és fàcil…“.
Marta Insa Alegria, de 3r d’ESO, pel cal·ligrama “Al borde de la muerte…“.
Arnau Garcia Llorach, de 4t d’ESO, pel cal·ligrama “En aquesta nit d’hivern…“.

Podeu llegir tots els treballs premiats al blog de la biblioteca Calaixó de sastre.

Enhorabona a totes i a tots!