Correllengua 2010 a l’Institut de Tortosa

Divendres 24 d’octubre el Correllengua 2010 arriba a l’Institut de Tortosa.

Enguany, sota el lema Llengua, cultura i llibertat, ens disposem una vegada més a celebrar de manera festiva la vitalitat de la nostra llengua i de la nostra cultura. Per això, a les 11 del matí començarem amb una ballada de jotes a càrrec de l’alumnat de 2n d’ESO A, B i C i també de l’alumnat de l’optativa d’Educació Física de 1r d’ESO. Tamara Tofilat i Joan David Ruiz cantaran les jotes.

El Correllengua d’enguany gira a l’entorn de la figura de Salvador Espriu en commemoració del 25è aniversari de la seva mort. Salvador Espriu és un dels escriptors més significatius de la postguerra i un dels poetes catalans més importants, que va aconseguir un ràpid reconeixement dins la literatura universal. Per fer-li el nostre petit homenatge hem preparat una actuació musical a càrrec de l’alumnat de l’optativa de Teatre musical de 4t i alumnat de 2n amb la col·laboració musical dels alumnes Blai Subirats, Natxo Romero, Estevi Romero i Arnau Adell ens oferiran “Hem mirat aquesta terra” de Salvador Espriu. També en llegiran un fragment els professors Enric Carbó i Albert Aragonés.

Tot seguit l’alumnat de batxillerat, que també vol contribuir a l’homenatge a Espriu, faran una lectura dels seus poemes. Són Miquel Ayora, Xavier Lluís, Alexandrina Bajora i Albert Carles.

Per acabar Àngela Arasa llegirà el manifest del correllengua 2010 de l’escriptora Patrícia Gabancho.

Volem agrair la col·laboració del professorat i especialment de Mariló Sebastià, Susan Múria, Maria Josep Altadill i Susanna Castells que ens ha fet la pancarta del Correllengua.