Activitats del Dia Mundial Sense Tabac

El passat dia 31 de maig i coincidint amb el Dia Mundial Sense Tabac, la infermera del programa Salut i Escola, juntament amb el CAS (Centre d’Atenció i Seguiment a les addiccions) i l’Hospital de la Santa Creu de Jesús, vam organitzar una intervenció a l’institut.

Adreçada als alumnes de segon d’ESO, l’activitat havia sigut preparada amb una xarrada sobre el tabac uns mesos abans i s’havia passat la setmana prèvia un vídeo informatiu que els volia fer prendre consciència dels riscos associats al consum d’aquesta substància.

foto tabac2

El dia de l’activitat se’ls va facilitar un dibuix d’un cos humà on havíen de marcar els punts on ells pensaven que el tabac els danyaria, i també els vam preguntar si eren fumadors actius o passius. Tot això va ser presentat en fulls de diferents colors per muntar, amb posterioritat, un mural en forma de cigarreta que està exposat al passadís més concorregut del centre.

La participació, tant per part de l’alumnat com dels docents, va ser molt satisfactòria i per part nostra confiem que els missatges donats tinguin incidència en els adolescents a l’hora de poder valorar de manera crítica i assabentada els riscos associats al consum del tabac.

Sònia Ponce