Activitats del Dia Internacional de la Dona

Aquesta setmana a l’institut hem fet un seguit d’activitats participatives per commemorar el Dia Internacional de la Dona, que se celebra el 8 de març de cada any per reivindicar la igualtat de condicions de les dones i denunciar el sexisme.

A l’hora de lectura autònoma, s’ha llegit a tots les aules un manifest escrit expressament per la nostra professora Zahira.

Durant tot el matí del dijous, tot l’alumnat de l’institut ha anat passant pel vestíbul per poder fer-se polseres personalitzades amb missatges reivindicatius.

A més a més, han escrit frases, lemes i consignes feministes en un mural gegant que s’ha penjat al pati de l’institut.

La biblioteca també ha muntat una exposició de novel·les juvenils en català escrites per dones i ha creat una guia de lectura.

Per últim, cal recordar que el mateix divendres 8 de març una bona part de l’alumnat de 3r i 4t d’ESO i del professorat de l’institut s’ha adherit a la vaga general feminista que han convocat diversos col·lectius feministes de tot el món, amb el suport dels principals sindicats d’estudiants i de treballadores i treballadors.