Activitats del Dia Internacional Contra l’Homofòbia, la Transfòbia i la Bifòbia

Tot l’alumnat de l’institut participa aquests dies en algunes de les quinze activitats que s’han organitzat al voltant del 17 de maig, Dia Internacional Contra l’Homofòbia, la Transfòbia i la Bifòbia.

Amb el lema Maig Divers. Per un institut divers i lliure!, un grup de treball de professorat encapçalat per Núria Matheu, Xavi Rodríguez i Rosa Cordón, ha coordinat aquesta celebració.

ACTIVITATS PER A TOT EL CENTRE

Vestíbul de l’institut:
Exposició “Encaixa la diversitat i la igualtat”.
Projecte de Núria Gil i Cristina Bestratén per a la URV.
Normalitzem la diversitat, naturalitzem la diferència. Els grans cubs amb imatges creades pels il·lustradors ens permeten variar i acceptar la identitat dels personatges.
Participa! L’exposició està pensada com un espai col·lectiu de participació.

Biblioteca:
Selecció de lectures LGTBI.

Passadís del primer pis i escala:
Exposició de treballs de l’alumnat d’ESO.

ACTIVITATS PER CURSOS

Tots els cursos d’ESO
Taller “El col·lectiu LGTB”, a càrrec d’alumnes de 2n de batxillerat. (dijous 13 i divendres 14).

1r d’ESO

Ciències Naturals
Sally Ride, avançada per a la seua època. Treballem la seua figura tant científica com personal.

Tecnologia
Disseny personal d’un clauer amb la simbologia de l’arc de Sant Martí. (Exposats al passadís del 1r pis).

2n d’ESO

Castellà i Català
Activitat “Parla bé, xeic!”

Educació Física
Role playing a partir d’insults o situacions lgtbifòbiques.

3r d’ESO

Tecnologia
Instal·lacions “Amunt amb el col·lectiu LGTBI” i “A l’LGTBIfòbia, aire!”. (Escala i barana del primer al segon pis).

Educació Visual i Plàstica
Activitat “Animeu-vos!”. Curts d’animació contra l’homofòbia i la transfòbia. (Projectats a l’entrada del centre i difosos per web i xarxes).

Optativa “Fem ràdio”
Programa de ràdio amb entrevistes, declaracions, vídeos… (publicat al web del centre)

4t d’ESO

Ciències Socials
Documental: La Pastora, Teresot o Florencio, un home o una dona? Un maqui o un bandoler?

Català
Comentari de poemes de l’antologia poètica: Amors sense casa. Poesia LGBTQ catalana. A cura de Sebastià Portell.

Obra de teatre a càrrec d’alumnat de 1r de Batxillerat. (dimecres 19)

1r de Batxillerat

Filosofia
“Diversitat en curt”. Debat al voltant del curtmetratge Besar-te com un home, d’Isaki Lacuesta.