Viatge a les antigues civilitzacions

Aquest passat divendres els i les alumnes de 1r d’ESO han fet la cloenda del projecte de civilitzacions antigues. Aquest projecte tenia com a objectiu estudiar les civilitzacions de l’Edat Antiga: la prehistòria, Mesopotàmia, l’Antic Egipte, Grècia i Roma. Han estat 6 setmanes molt intenses on hem visitat el museu arqueològic de Sabadell o el campus arqueològic del museu egipci i on hem acabat entenent una gran quantitat d’esdeveniments que ens han marcat com a espècie humana actual: la importància de l’agricultura i la ramaderia que aparegué a la prehistòria, com els Egipcis creien en la vida després de la mort, perquè els Mesopotàmics inventaren l’escriptura i la numeració posicional, l’origen dels jocs Olímpics i la democràcia dels grecs o com els romans foren tan bons arquitectes i conqueridors.

Tots aquests aprenentatges els hem portat i presentat a sisè de primària de l’Escola Elisa Badia, i els hem explicat què trobarien si maleta en mà férem un viatge en el temps a una antiga civilització. Així els nens i les nenes de primària han pogut gaudir d’una conferència històrica amb pòster inclòs, han observat les maquetes de com es vivia en aquella època i han pogut fer una sèrie de tallers relacionats amb cadascuna de les civilitzacions: un taller d’art prehistòric, un joc de cartes cronològiques d’Egipte, un foto call de rècord de viatge de Roma, una competició olímpica i un taller d’escriptura cuneïforme.

Ara ja sabem una mica més d’història i ens coneguem una mica més perquè un poble que no coneix la seva història no pot entendre el seu present ni construir el seu pervenir.