CLASSE MAGISTRAL DE FÍSICA

La professora de Física, Natal Kanaan, va aprofitar l’agenda d’activitats especials de la darrera setmana abans de les vacances de Nadal per fer una xerrada-conferència a l’aula sobre la física de partícules i les seves aplicacions. La professora va voler transmetre als seus alumnes… Llegeix més»

EXCURSIÓ A CA N’ORIOL

Aquí teniu algunes imatges de l’excursió que primer i tercer d’ESO van fer a l’era de Ca N’Oriol el 20 de desembre com a part de les activitats per acomiadar l’any.

Autors: Elena Peñalver i Daniel Vargas

TALLER DE BRICK-MONEDER PER ACOMIADAR L’ANY

Aprofitant que la jornada de lliurament de notes ens permet estar una estona plegats abans de vacances, aquest curs els alumnes de 1r, 2n i 3r de l’ESO han dut a terme un taller per a saber una mica més sobre com estan formats els tetrabricks, com es reciclen i sobretot ser conscients que és molt important fer-ho.

A partir d’aquí hem fet una partida de bingo i una manualitat que consisteix a fer un moneder amb ​​un brick.

Finalment, hem fet l’amic invisible posant un desig positiu a cada moneder i ens els hem intercanviat. Ha estat un final d’any i de trimestre diferent. Així doncs, amb un dels desitjos que hem triat pels nostres moneders, us desitgem Molt Bones Festes. SALUT I CONFIANÇA PER AL 2018!

Autora: Beatriu Busquets

SORTEJADA LA PANERA DE NADAL

El número guanyador del sorteig de la panera ha estat el 511. Andrea Navarrete de 4B ha sigut la guanyadora, que ha recollit el premi amb el seu pare. Enhorabona!

THEATRE IN ENGLISH

El dia 19 de desembre tots els alumnes del centre van anar a La Sala a veure una obra de tatre en anglès. Es van fer 3 sessions: una per batxillerat, una per 3r i 4t d’ESO i una per 1r i 2n d’ESO. Van ser obres divertides amb participació del públic.

ESTUDIANT L’EFECTE HIVERNACLE

El dimarts dia 5 de desembre, els alumnes de 2n de batxillerat visitaren la UAB per conèixer una de les diverses aplicacions de la química en la realitat. En aquest cas, l’alumnat va investigar el fenomen de l’efecte hivernacle mitjançant la realització d’un experiment amb rajos infrarojos, en què comprovaren la seua influència en alguns gasos, i en conseqüència en l’escalfament global. A més, simularen la interacció de diferents tipus de radiació electromagnètica en algunes molècules, així com també practicaren la identificació d’aquestes a través del seus espectres d’infraroig.

Autora: Maria Bel

VISITA AL REVIR DE LA UAB

El mes de desembre, els alumnes de primer de Batxillerat científic van anar al Revir (realitat i virtualitat) de la UAB, on van realitzar unes pràctiques que els van permetre construir un airbag tot estudiant diferents reaccions químiques.

Autora: Anabel Sánchez

FUTURS INVESTIGADORS

Els alumnes de segon de Batxillerat del nostre institut, Maria Paricio i Eduard Gil, van dur a terme unes xerrades sobre la conservació del medi marí als nens i nenes de segon de primària de l’Escola 25 de Setembre perquè les generacions futures puguin evitar la seva destrucció. Més concretament, els nostres alumnes de batxillerat es van centrar en la recuperació de les tortugues marines, objecte del seu Treball de Recerca. I tot d’una manera dinàmica i entretinguda per tal que els nois i les noies entenguin i recordin millor el missatge. Tots ells es van mostrar molt contents i participatius envers aquesta activitat.

EXCURSIÓ A CAN XERCAVINS

Els alumnes de 3r ESO van fer una sortida pels voltants de Can Xercavins el dimecres 5 de desembre. Durant el matí van passejar, van gaudir d’un esmorzar saludable, i van compartir el temps amb els seus companys i els seus tutors.