Reportatge fotogràfic de la sortida al mercat de l’Aula d’Impuls

L’alumnat de l’Aula d’Impuls, cada dijous, va al mercat de Vilassar de Mar i realitza compres. Aquest dijous passat van tenir l’acompanyament de l’alumnat de fotografia de 1r de batxillerat, que els van fer un reportatge fotogràfic i van confeccionar una notícia.

Aquí us deixem l’article i les fotografies.

“El dijous 6 d’abril, els alumnes de l’Aula d’Impuls, van visitar el mercat per a realitzar les compres setmanals, acompanyats pels seus professors. Aquell va ser un dijous especial, ja que els alumnes de l’assignatura de fotografia els van acompanyar i van fer unes fotografies per tal d’ensenyar els processos i passos que segueixen per anar a comprar.

L’activitat va formar part del seu horari per a ajudar els nois i noies a desenvolupar habilitats pràctiques i promoure la seva inclusió en la societat. Els joves els hi van assignar una llista d’aliments i diferents productes que havien de comprar durant la seva visita al mercat.

Els alumnes, que tenen edats compreses entre els 12 i els 16 anys, van arribar emocionats al mercat. Ells van demostrar una gran atenció i respecte per les normes.

Durant la seva visita, els nois es van encarregar de fer la compra de diferents aliments, seguint una llista prèviament establerta. Els professors van ajudar als nois i noies a identificar els productes i a calcular els preus d’aquests.

L’activitat no només va permetre als joves adquirir habilitats pràctiques, sinó que també els va brindar una experiència d’interacció social. Van demostrar gran entusiasme per estar en el mercat i per participar en l’activitat. En finalitzar l’activitat, van tornar a l’institut amb les seves compres.

Aquesta activitat  és una mostra de com la inclusió social de joves, amb suport intensiu, pot ser promoguda a través d’activitats pràctiques i educatives i que poden servir en un futur proper.

L’activitat en el mercat va permetre als alumnes de l’aula d’impuls demostrar la seva capacitat d’aprendre i de fer tasques quotidianes, mentre que també els va proporcionar una experiència de socialització i d’integració en la societat. Així com pels alumnes de batxillerat acompanyar i veure el projecte de l’Aula Impuls.

Alumnat de 1r de batxillerat”