Veles per l’Alzheimer

“En el moment màgic en que els meus ulls es varen obrir al mar, ja no em va ser possible, veure, sentir o viure com abans” Jacques-Yves Cousteau

Així comença la presentació d’aquest gran projecte i que ens va captivar i emocionar des del primer moment.

El projecte neix de quatre enamorats del mar que han viscut de prop la duresa i la soledat d’aquesta malaltia i ara volen aportar el seu granet de sorra compartint la seva passió i apropant els beneficis del mar, la natura i l’esport a les famílies i afectats per l’Alzheimer.

Veles per l’Alzheimer és una associació sense ànim de lucre que promou activitats relacionades amb la mar per a afectats d’Alzheimer, les seves famílies i cuidadors, amb l’objectiu final de contribuir a millorar la seva qualitat de vida.

Aquest projecte ofereix diversitat d’activirtats:

• Regates per visibilitzar i sensibilitzar a la societat
  • Visita al Museu Marítim de Barcelona
  • Navegació d’iniciació al Centr Municipal de Vela
  • Passeig en golondrina
  • Visites i xerrades de navegants i entitats del sector nàutic

L’equip i l’alumnat de l’INB ens hi sumem en la part formativa del Projecte!

L’alumnat de vaixells col·laborarà en la posada a punt de les embarcacions, durant els primers mesos. Una oportunitat única per implementar ABP (Aprenentatge Basat en Projectes), on adquiriran un rol actiu i un compromís professional. Tanmateix, organitzarem visites perquè els afectats i els seus familiar puguin seguir de prop l’evolució de les embarcacions.

En paral·lel, l’alumnat d’Animació Socioesportiva organitzaran diferents jornades lúdiques de platja. Implementant aquí la metodologia APS (Aprenentatge i Servei), oferirà aquest servei i a canvi rebrà una formació per part dels Centres de Dia participants, per conèixer més profundament aquesta afectació i quines són les seves necessitats.

Tot aquest Projecte no seria possible si no teixim una xarxa amb l’entorn. Empreses, entitats i centres de la ciutat i col·laborem:

Imatges de la ponència al Saló Nàutic de Barcelona: