CFGS Condicionament físic

Aquests són alguns exemples dels Projectes que ha realitzat el professorat de l’Institut durant el curs passat al Cicle de Condicionament físic als Instituts de La Mercè i l’Escola del Treball.

PROJECTE “ENTRENA EL TEU FUTUR”.

En aquest cas, els alumnes de 1r curs del cicle de CONDICIONAMENT FÍSIC, al Mòdul professional 3, de Fitness en sala d’entrenament polivalent, aprenen a desenvolupar una situació a la que es poden trobar quan treballen com a tècnic a un centre de fitness: preparar els seus clients per superar les proves físiques d’unes proves oficials, com poden ser unes oposicions a un cos de seguretat (Bombers, Mossos d’Esquadra, Policia Local, Agent Rural, etc.).

PROJECTE “RECOL-LOCA’T”.

Els alumnes de 2n curs del cicle de CONDICIONAMENT FÍSIC han de confeccionar, dintre del Mòdul professional 8, de Control Postural, un video tutorial amb un programa d’entrenament per prevenir les principals patologies de determinades professions, com pot ser un administratiu, un operari d’una cadena de muntatge o un conductor professional. Posteriorment assistiran a una empresa de la família professional escollida a dirigir una sessió d’entrenament preventiu pels seus treballadors.

PROJECTE “PLANIFICACIÓ D’UNA CURSA”

Els alumnes de 2n curs del cicle de CONDICIONAMENT FÍSIC, al Mòdul professional 3, Fitness en sala d’entrenament polivalent, han de fer front a una demanda habitual al dia dia d’un entrenador personal (EP): programar i preparar una cursa de 10 km, fixant-se un objectiu, per portar-la a terme en una competició oficial homologada.

Per fer-ho, hi ha un treball previ consistent a confeccionar la planificació, i l’aplicació dels entrenaments programats durant nou setmanes.

El treball finalitza amb la participació a la cursa, mirant d’assolir l’objectiu marcat en base a l’avaluació inicial de l’esportista i les perspectives de millora.