CFGS Condicionament físic

Aquests són alguns exemples dels Projectes que l’alumnat o bé ja ha realitzat o que farà durant aquest curs 2022-23.

Projecte «Entrena el teu futur»

En aquest cas, l’alumnat de 1r de Condicionament físic, al Mòdul 3 de Fitness en sala d’entrenament polivalent, aprèn a desenvolupar una situació en la que es pot trobar quan treballi com a tècnic/a en un centre de fitness: preparar els seus clients per superar les proves físiques d’unes proves oficials, com poden ser unes oposicions a un cos de seguretat (Bombers, Mossos d’Esquadra, Policia Local, Agent Rural, etc.) o les d’accés als estudis d’INEFC.

Projecte «Activa’t»

L’objectiu és conèixer, analitzar i fer una nova proposta d’un programa d’activitats dirigides amb suport musical d’un centre esportiu proper al teu territori i establir un contacte inicial amb una empresa de serveis esportius (gimnàs, club, CEM…) on poder realitzar les FCT (formació en centre de treball) a finals del primer curs de CF.

Aquest projecte es realitza a 1r curs dins del Mòdul 4 d’Activitats bàsiques de condicionament físic amb suport musical.

Projecte «MontjuFit»

L’alumnat durant unes sessions fa un estudi del context (entitat i usuaris) del CN Montjuic i una recerca dels seus potencials i debilitats i com podrien millorar-lo. En acabat elaboren un quadrant setmanal amb proposta d’activitats dirigides.
El projecte finalitza amb la posada en pràctica d’una càpsula en una masterclass dirigida per elles i ells mateixos a l’alumnat de 1r i als usuaris i usuàries de la instal·lació.
Tot un seguit de reptes, els més propers a una situació real que es podran trobar en el futur món laboral.

Aquest projecte es realitza a 2n curs dins del Mòdul 5 d’Activitats especialitzades de condicionament físic amb suport musical.

Projecte «Recol·loca’t»

Els moviments repetitius i les males postures són les principals causes de gran part dels dolors musculars de la vida quotidiana. Per tal d’evitar que esdevinguin crònics i ens acabin mortificant en el nostre dia a dia, la clau radica en la prevenció així com en el tractament: fer estiraments, practicar activitat física, fer-se massatges amb regularitat.
Treballar en una oficina no és el mateix que treballar en una cuina, les molèsties musculars tampoc seran iguals. Cada ofici requereix uns moviments específics que fan que part del cos quedi més afectada que una altre.
Els professionals de l’activitat física i en concret els Tècnics Superiors en Condicionament Físic (TSCF) tenen un paper fonamental en la solució d’aquest problema. Adquirir un millor control corporal esdevindrà fonamental per a la millora del gest professional i per tant per a la millora de la qualitat de vida.
A partir d’aquesta premissa neix el projecte RECOL·LOCA’T, on a partir d’una recerca prèvia, els alumnes elaboren un pla d’entrenament dirigit a disminuir el risc de lesions i per tant aconseguir reduir el percentatge de baixes laborals dintre de diferents famílies professionals (taxistes, oficinistes, perruqueres,…)

Aquest projecte es realitza a 2n curs en el Mòdul 8 de Control postural, benestar i manteniment funcional.

Projecte «Esport i postura»

El principal objectiu del projecte “Esport i postura “és garantir una activitat física segura i saludable i alhora, millorar i incrementar el seu rendiment esportiu. El control postural està entès com un factor d’èxit per al rendiment esportiu. El control postural també s’identifica com una peça clau en la prevenció i la readaptació de les lesions esportives.
L’alumnat tria una modalitat esportiva i, després d’elaborar una anàlisi exhaustiva dels principals gests tècnics i lesions recurrents, realitza un entrenament postural/correctiu amb la finalitat de preparar el cos per a una pràctica esportiva de qualitat.
Aquest projecte finalitza amb una posada en pràctica dirigida a l’alumnat dels diferents cicles del nostre institut.

Aquest projecte es realitza a 2n curs com a part del mòdul 8 de Control postural, benestar i manteniment funcional.

Projecte «L’esdeveniment esportiu de l’any»

En grups de 4, l’alumnat realitza la programació d’un esdeveniment esportiu que es pugui realitzar en un poble petit (màxim 5000 habitants).
Els cal realitzar la tria d’un municipi i fer un estudi del mateix per confeccionar un disseny de l’Esdeveniment apropiat i atractiu a les seves característiques.
Per tant, en aquesta primera fase serà fonamental descobrir el poble, conèixer les seves tradicions i recursos. Un cop dissenyat l’esdeveniment amb tot detall, han de determinar costos que suposarà i tot seguit fer la difusió de l’esdeveniment amb les estratègies que cada grup cregui més adients.
En aquest projecte donem màxima llibertat per tal de potenciar la creativitat dels diferents equips, sempre sota la guia i assessorament del professorat.

Aquest projecte es realitza a 2n curs dins del Mòdul 12 de Projecte de Condicionament Físic