Investiga la vacuna del VIH

El 24 de gener, els alumnes de 1r de batxillerat de biomedicina i els alumnes de 2n de batxillerat de biologia del nostre institut han realitzat el taller anomenat: Investiga la vacuna del VIH, al Cosmocaixa.
En aquest taller, de 2 hores, s’ofereix l’oportunitat de reproduir una part de la investigació que es duu a terme als laboratoris de l’Institut d’Investigació de la Sida IrsiCaixa, per identificar substàncies candidates a formar part d’una vacuna contra la sida. El repte de l’alumnat és esbrinar, seguint les etapes de la metodologia científica i utilitzant tècniques de laboratori ( enzims de restricció, centrifugadores, aparell d’electroforesi…), si una proteïna concreta del virus podria ser eficaç per eliminar la infecció per VIH.

Posteriorment a l’activitat han visitat l’exposició permanent del Cosmocaixa, han interactuat amb les diferents activitats i després els han explicat l’exposició temporal de dinosaures i l’exposició de les adaptacions evolutives de diferents éssers vius.

Ha estat una sortida molt completa i interessant des del punt de vista científic, ja que ha ajudat els nostres alumnes a reflexionar sobre la naturalesa i els mecanismes d’infecció del virus de la sida, relacionant-ho amb la seva virulència i amb les dificultats per trobar vacunes contra aquesta malaltia. A més a més, els ha proporcionat la possibilitat de manipular eines i tècniques d’investigació biomèdiques aplicades a la investigació d’una vacuna contra la sida. I finalment, esperem que els hagi conscienciat sobre la importància de la investigació en el desenvolupament de tractaments pal·liatius i preventius contra la sida.

Des del Plantada seguim apostant per la ciència per tal de millorar la nostra societat i seguint treballant perquè els nostres alumnes heretin aquest interès.