2n de GMNTLL fa pràctiques de VELA LLEUGERA

Des de fa 5 setmanes els alumnes de 2n de GMNTLL realitzen el MÒDUL PROFESSIONAL 10 “Guia en el MEDI NATURAL AQUÀTIC” a l’Escola de Vela ESPAIMAR, ubicada a la localitat de Badalona. Aquí realitzen pràctiques a bord de diferents embarcacions de VELA LLEUGERA: catamarans, patí català, optimist, làser, raquero…

El dimarts 11 d’octubre els alumnes de GMNTLL van fer la 5a sessió. Bufava vent fort i els alumnes van gaudir d’una bona dosi de vent a l’hora de navegar. El vent va fer molt emocionant l’activitat i els alumnes van poder recórrer molta distància i aprendre coses noves relacionades amb el maneig de la vela.

Els alumnes van poder navegar sols i van poder experimentar la vela d’una forma diferent. No tot va ser tan senzill, ja que tornar a terra va ser tot un repte perquè el vent anava en contra, no es podia navegar recte i van haver de tornar fent zig-zag fins a aconseguir arribar a terra. Un cop a terra encara va ser més complicat, ja que les ones empenyien l’embarcació i molts vaixells van bolcar tirant als seus tripulants al mar fent que treure el vaixell del mar fos molt més complicat del que hauria de ser. Fins i tot un alumne va perdre l’orsa d’un vaixell, element fonamental pel seu maneig.

Malgrat les complicacions que pot donar el mar a l’hora de realitzar activitats aquàtiques, els alumnes de 2n GMNTLL van poder experimentar i gaudir d’aquesta disciplina aquàtica. S’estan preparant per ser monitors d’activitats com aquestes en un futur. Han demostrat que, tot i que hi hagi complicacions en el mar, a l’hora de practicar vela són capaços d’aplicar els seus coneixements per fer l’activitat en aquestes condicions.

Un dels factors a destacar en aquest tipus d’activitat és una de les capacitats claus que es treballa en aquest cicle i que destaca també el currículum: el TREBALL en EQUIP.

Alumnes autors de la notícia: Pau Hernández, Adrián Chacón i Carlos Molina.