2n de GMNTLL aconsegueix fer cim al Puigsagordi d’una manera diferent

El passat dijous 6 d’octubre, els alumnes de 2n del cicle mitjà de Guia en el Medi Natural i de Temps de Lleure (GMNTLL) de l’institut Vicenç Plantada de Mollet del Vallès van aconseguir fer cim al Puigsagordi (984m), situat a sobre de la localitat de Centelles, Osona.

Però, això no és tot, els alumnes van fer cim d’una manera bastant diferent. Abans de començar es van equipar amb cascs, talabards i dissipadors i van començar a pujar per la famosa via ferrada de les Baumes Corcades, més coneguda com la via ferrada de Centelles. Aquesta té una dificultat general de K4, però, hi ha trams que arriben a ser K5.

Un dels trams que la caracteritzen més és el pont Nepalí, de 68 m de llargada. S’ha de ser molt atrevit per passar 68 metres per una corda metàl·lica als peus i agafat amb les mans a una altra perquè, si en el moment pateixes una caiguda, l’única manera de poder ser rescatat és activant els serveis d’emergència i fer l’extracció en helicòpter. Per sort, el dia que la van dur a terme no bufava gaire vent i es va superar amb tranquil·litat.

Els alumnes ja tenien una mica d’experiència en la via ferrada feta el passat curs, quan cursaven 1r de GMNTLL, fent la de Ribes de Freser, una bona via ferrada per iniciar-se en aquest món.

Aquesta activitat s’engloba dins el MÒDUL PROFESSIONAL 11, Maniobres amb cordes, en el qual els alumnes es formen en especialitats com VIES FERRADES, DESCENS de BARRANCS, ESPELEOLOGIA, RÀPEL i ESCALADA.

Alumnes autors de la notícia: Gerard Novell, Sergi Del Pino i Marc Sallés