2n de Batxillerat coneix la llum de l’Alba, visita al Sincrotró

El passat divendres 8 de Març els alumnes de 2n de Batxillerat cientificotecnològic van visitar les instal·lacions del Sincrotró Alba, ubicat a Cerdanyola del Vallès. Van poder conèixer en primera persona la feina dels enginyers, en l’àmbit de recerca i investigació, en el camp de la física de partícules.

El Sincrotró ALBA és una infraestructura científica de tercera generació (única a Espanya) i és la més important de la zona del Mediterrani. Es tracta d’un complex d’acceleradors d’electrons per produir llum de sincrotró, la qual permet visualitzar l’estructura atòmica i molecular dels materials i estudiar les seves propietats.

Els alumnes van ficar-se a la pell d´un investigador i van observar des dels sistemes de monitorització i control  fins la tecnologia necessària per aplicar els mètodes de difracció, microscòpia i espectroscòpia, utilitzant la llum de sincrotró.

Ismael Ramos