25 N: Dia contra la Violència de Gènere

El passat 24 de novembre el nostre institut va participar en l’acte contra la violència de gènere que l’Ajuntament de Mollet del Vallès va organitzar per reivindicar la lluita contra aquesta xacra social.

Dos representants de cada grup de 1r i 2n de batxillerat, en total 12 alumnes, i 2 professores vam estar presents a l’Ajuntament portant les pancartes que prèviament s’havien treballat a tutoria.

L’acte va consistir en la lectura, per part d’un o una alumna de cada centre de Mollet, d’una pregunta reivindicativa a la qual tothom que hi era present responia amb un contundent «NO». La pregunta que va llegir la nostra alumna Laia Galí va ser: «Els seus actes són justificables dient t’estimo?» «NO».

Posteriorment cada associació i centre educatiu va llegir un fragment del manifest.

I per finalitzar un grup d’alumnes de l’institut Gallecs va representar una performance relacionada amb les víctimes que pateixen aquesta violència fins a la màxima expressió, és a dir, van fer un homenatge a les víctimes mortals d’aquesta barbàrie.

Esperem que l’any vinent no haguem de reivindicar aquest dia 25 N, ja que això voldrà dir que cap dona haurà patit cap violència pel simple fet de ser una dona. Aquest problema social ens afecta a tothom i tots i totes hem de posar el nostre granet de sorra per fer-lo desaparèixer de les nostres vides. La societat la formem TOTS I TOTES i entre TOTS I TOTES la podem canviar i millorar, NO CREIEU?