Presència del nostre centre al Mapa d’Innovació Educativa a Catalunya amb 2 projectes.

El Departament d’Educació ha reunit en un mapa tot els projectes d’innovació pedagògica amb certificació del departament.  En nostre Institut forma part d’aquest mapa amb dos projectes, #aquiproubullying i Generació plurilingüe (GEP).

El programa  #aquiproubullying posa a l’abast dels centres la formació, estratègies i recursos necessaris per elaborar un projecte de prevenció, detecció i intervenció davant l’assetjament amb la participació de tota la comunitat escolar, especialment de l’alumnat qui actuarà com observador i agent actiu i compromès en la lluita contra l’assetjament alhora que adquireix les actituds i els valors propis de la competència social i ciutadana. Aquest projecte contribueix a la millora de la Convivència al centre, i compta amb el suport i la implicació de tota la comunitat educativa.

El programa GEP promou l’increment del temps d’exposició de l’alumnat a les llengües estrangeres curriculars

El Grup d’Experimentació per al Plurilingüisme,GEP,es posa en marxa per assolir els objectius d’Europa 2020 vers la competitivitat europea, els principis d’internacionalització i d’èxit escolar,  i s’alinea amb els compromisos de qualitat del Marc per al plurilingüisme del sistema educatiu a Catalunya.

El nostre centre, amb l’experiència de portar des del curs 2010-2011 treballant pel plurilingüisme amb el nostre projecte Columbus, inicia la participació en el projecte GEP (Grup d’ Experimentació per al Plurilingüisme) a partir del curs 2018-2019 amb l’objectiu de millorar la competència lingüística i comunicativa de l’alumnat a partir d’un model d’ensenyament plurilingüe propi del sistema educatiu a Catalunya. Per tal assolir aquest objectiu ens proposem que tots els alumnes treballin diferents matèries en llengües diferents a la pròpia (anglès o francès).