La lliga d’escacs a l’institut com a espai d’aprenentatge i esportivitat

A l’Institut Vicenç Plantada, la lliga d’escacs ha creat una atmosfera vibrant en els darrers dos mesos, amb més de 100 partides jugades abans de les eliminatòries finals. En aquesta competició no només destaquen les habilitats estratègiques, sinó que també s’hi promouen valors essencials.

Els estudiants mostren una paciència i perseverança exemplars en cada partida, aprenent de les derrotes i adaptant-se a les estratègies dels seus rivals. El respecte mutu defineix les interaccions, amb gestos respectuosos i intercanvis de mirades que dibuixen el desenvolupament de les partides. Malgrat ser un esport individual, la lliga fomenta el treball d’equip, amb alumnes compartint tàctiques i donant-se suport mútuament. En aquesta línia, la participació d’alumnes de tots els cursos, des de 1r d’ESO fins a 2n de Batxillerat, representa l’espurna de la transmissió de valors ja esmentada. D’altra banda, la participació de 9 docents a la lliga d’escacs també és un ingredient clau que vetlla per tot plegat.

Actualment, la lliga d’hivern es troba en la penúltima jornada abans de les eliminatòries i els estudiants continuen posant-se a prova en cada moviment. En comptes d’una competició, la lliga d’escacs a l’Institut Vicenç Plantada s’ha convertit en un espai únic on qualsevol persona pot ser la protagonista.