Visita al Museu Tèxtil de Premià de Mar: l’ofici de l’estampador

Amb els alumnes de l’optativa de Visual i Plàstica de 4t d’ESO hem fet a la visita dinamitzada al MEP, on van explicar-nos uns quants conceptes importants per després fer el taller de l’ofici de l’estampador, on vam conèixer i practicar amb diferents tècniques com la serigrafia i l’estampació al bac. Els alumnes han pogut entendre i practicar com és el procés de creació d’una peça fins a la seva execució.

Actualment hi ha una exposició temporal de fotografia costumista que reflecteix les activitats de l’entorn i la societat de Premià realitzada pel fotògraf Centelles. Aquesta exposició va ser el punt de partida per començar la gimcana fotogràfica realitzada per la bonica vila de Premià.

Aquesta experiència ens ha apropat a una manera diferent d’aprendre sobre els oficis artesans i com han evolucionat fins la digitalització de la indústria tèxtil. Si teniu curiositat sobre aquest museu, us passem l’enllaç per poder ampliar coneixements. (enllaç)