The Zone of hope: una visió virtual del canvi climàtic a Catalunya

El passat divendres 29 de novembre, els alumnes de 4t d’ESO de l’optativa de Biologia i Geologia vam anar a Barcelona a visitar l’exposició “The Zone of hope”, una  experiència immersiva d’Aigües de Barcelona.

L’exposició va consistir en un viatge virtual en el temps per diferents llocs afectats pel canvi climàtic. La Violeta, la noia virtual que ens guiava, ens va portar a través de portes del temps als anys 2038, 2068 i 2093, on vam viure en directe el desglaç de l’Àrtic, una gran inundació a Barcelona i la sequera extrema a l’embassament de la Baells al Pirineu.

Per viatjar en  el temps ens va caldre vestir-nos amb sensors a mans i peus, unes ulleres que permetien la visió virtual i una motxilla controladora. Així que ens van connectar vam aparèixer vestits com astronautes i el nostre voltant havia canviat. Vam passar fred a l’Àrtic i vam veure caure blocs de gel i, així que passaven els anys, el desgel complet. Vam veure Barcelona en una de les freqüents inundacions del futur, amb grans llanxes portant subministres a la població. Finalment vam aparèixer dins de l’embassament de la Baells completament sec i amb molta calor, i des de dalt de la presa ja no vam veure els boscos que l’envoltaven al 2019, s’havien anat assecant.

Alumnes i professores vam sortir impressionats d’aquesta experiència viscuda en primera persona que ens presentava un futur que no desitgem i amb ganes de voler participar en aturar el canvi climàtic.

Alex Toral, Carla Cabras, i Isabel Serrasolses