Sortida al Museu de la Música

El dia 27 de maig tot el tercer de l’ESO i i vuit professors vam enfilar ruta cap a l’Auditori de Barcelona, aquest edifici icònic de l’arquitecte Rafael Moneo que simula uns pentagrames a les façanes, i on s’ubica, també, el Museu de la Música. Els alumnes varen poder, doncs, dibuixar  la col.lecció més important de guitarres clàssiques de tot el món, amb exemplars del millor luthier, Antonio de Torres, o transformar-se en Bach o Mozart, del qual vam albirar una partitura, explicant els instruments amb els quals componien les seves sonates o fantasies: clavicèmbals, orgues o clavicordis. També varem poder veure la fusta treballada i la meravella de pianos de tot el segle XIX i XX fins arribar a l’exemplar de cua de millor marca actual, Steinway and songs,  que tocava Alícia de Larrocha, alumna de l’ escola d’Enric Granados. Alguns al final de la visita van poder fer de directors d’orquestra acompanyant l’Oda a l’alegria de Beethoven o la Carmen de Bizet.  El que més, però, va omplir el cor a tothom, va ser fer música amb els gamelans ,  instruments d’Indonèsia que ens van transportar als confins del Pacífic,  a, fins i tot, una catarsi hinduista. Alumnes, animeu-vos i torneu-hi a anar amb els vostres familiars o amics i feu de musicòlegs, de guies musicals, i potser us endureu una petita propina per  comprar-vos una guitarra o un ukelele. Ànims!

Jordi Mas