L’alumnat de 3r d’ESO visiten TV3 i Catalunya Ràdio

Aquests darrers dies del mes de desembre, l’alumnat de 3r d’ESO visita les instal·lacions de TV3 i de Catalunya Ràdio. Aquesta sortida està relacionada amb la temàtica que es treballa a l’assignatura de llengua catalana; els mitjans de comunicació. L’experiència i la informació que n’obtinguin els ha de servir, també, per realitzar el crèdit de síntesi, a final de curs.

A TV3 visiten l’edifici dels serveis informatius – on poden veure: la redacció on s’escullen i es redacten les notícies, la sala de control i el plató dels telenotícies -, les unitats mòbils i els platós de diversos programes d’entreteniment: Tot es mou, FAQS, Està passant…

A Catalunya Ràdio, per altra banda, tenen l’oportunitat d’entrar a diversos locutoris amb diferents funcions, veure les respectives sales de control, la redacció i conèixer les tècniques que utilitzen els professionals per tal que el so ens arribi de forma nítida. També, si no hi ha cap incidència que ho impedeixi, tenen la possibilitat d’assistir a un programa en directe i, fins i tot, d’interactuar amb la conductora.

Montse Miracle