L’alumnat de 3r d’ESO visita el CosmoCaixa

El dijous 2 de març i el divendres 3 de març l’alumnat de 3r d’ESO va assistir a dos tallers de ciències en el Cosmocaixa.

En el primer taller, les Reaccions Químiques, l’alumnat ha pogut reconèixer què és una reacció química i diferenciar elements de compostos. A més, han experimentat com són les reaccions químiques que desprenen calor i les que l’absorbeixen. Per altra banda, han vist la importància de seguir les normes de seguretat en tots els experiments realitzats.

En el segon taller, Micrarium, els nostres alumnes han pogut observar aquelles estructures i éssers vius que no són visibles a ull nu. De fet, han utilitzat microscopis, lupes binoculars i microscopis digitals connectats a una tauleta tàctil. D’aquesta manera, han pogut observar la vida que hi ha en l’aigua d’un riu, l’estructura d’un meteorit o de les ales d’una papallona i la forma de teixits com la seda, la llana, el cotó o el velcro.

Per últim, l’alumnat va visitar el museu i alguns van tenir la sort de veure la capibara que hi ha en el bosc inundat.