Alumnes de 3r d’ESO visiten l’Hospital de Mollet

Amb motiu de l’estudi de les energies renovables que els alumnes de 3r ESO estan treballant en el Projecte Riscos hem visitat l’Hospital de Mollet.

És necessari una major conscienciació ciutadana de respecte mediambiental en la línia que marquen els objectius de l’agenda 2030. Un d’aquests objectius és protegir el planeta i assegurar la prosperitat de tots i totes. És per això que els alumnes de 3r ESO estudien les energies renovables com a font d’energia neta i inesgotable perquè són molt importants per al medi ambient i per al desenvolupament de la humanitat. A la visita a l’Hospital de Mollet ens van explicar que els hospitals són els edificis públics que major consum d’energia tenen degut a la seva activitat continuada i per tant, és molt important l’estavi energètic. Per la qual cosa s’ha apostat per reduir les emissions de CO2 amb l’ús d’energies renovables.

Les principals fonts d’energia renovable que utilitzen per produir electricitat i escalfar aigua per a les dutxes, cuines… són l’energia geotèrmica que pot reduir el consum energètic per a climatització un 30% i les plaques fotovoltàiques en les cobertes de l’hospital que proporcionen una mitjana anual de 12,5% de l’energia per fer electricitat, reduint l’emissió de 120 tones anuals de CO2, equivalents a plantar 240 arbres cada any. La resta d’energia elèctrica que es necessita prové de fonts d’energia renovable certificada, com l’energia eòlica o hidroelèctrica.

Aquí us deixem una mostra de les fotografies realitzades durant la visita.