Els nostres alumnes participen a les proves Cangur 2023

El passat dijous 16 de març es va celebrar la 28a prova Cangur de la SCM. Gran part dels nostres alumnes van passar una bona estona treballant les matemàtiques d´una manera diferent, resolent els 30 reptes matemàtics plantejats fent us de la lògica i l’enginy.

A finals de l’any 1995 la Societat Catalana de Matemàtiques (SCM) va convocar, per primera vegada a Catalunya, la prova Cangur dins el marc de l’organització internacional Le Kangourou Sans Frontières, que uns anys abans havia “importat” cap a Europa una idea procedent d’un grup de professors australians (i d’aquí la denominació de l’activitat!). En paraules de la SCM, la prova Cangur “marca com a objectiu la promoció de les matemàtiques entre la gent jove i la mainada, mitjançant una participació massiva en una activitat científica, sense intentar fer cap selecció ni comparació entre centres ni entre zones geogràfiques”. Ja hi participen més de 100.000 alumnes i 1.000 centres!

Felicitem a tots els participants i els animem a continuar gaudint de les matemàtiques!