Descobrir i crear

Ha passat el 1r trimestre molt de pressa i ha estat ple d´emocions.
A la matèria de Visual i Plàstica s’ha treballat de valent i s’han fet un munt d´activitats amb gran participació per part dels alumnes d2 1r d’ESO.
Després de conèixer-nos vam començar a treballar de manera que les feines que puntuaven per la matèria estiguessin relacionades amb altres matèries o esdeveniments.
S’ha treballat conjuntament amb el Departament de Ciències per la Setmana de la Ciència la 3a exposició de bolets. Els alumnes van dibuixar diferents espècies de bolets i pintar amb aquarel·les fent servir harmonies de colors. També es va realitzar el cartell, fent servir l’estampació de fulles seques d´arbres. Per últim es va treballar el volum fent recipients de paper reciclat en forma de vols que es van fer servir per exposar les diferents espècies de bolets.
A part de tot això, durant l’esbarjo es va oferir a tothom qui volgués participar a una intervenció al bosquet de l’institut pintant “bolets màgics”, val a dir que, per causes meteorològiques s’ha decidit continuar amb els bolets màgics cap a la primavera.
Cal destacar, tant el personal docent com els alumnes participants han valorat molt positivament les activitats fetes des de les diferents matèries.
Una altra activitat molt participativa ha estat fer una pancarta pel dia de la violència de gènere. Des de català, castellà, anglès i tutoria es va treballar l’eslògan, va ser a visual i plàstica a on es va dissenyar i crear la pancarta. Els resultats van ser molt satisfactoris gràcies al grau d´implicació dels alumnes. Els alumnes van valorar molt positivament treballar en grup.
I passa el temps i estem a les portes de les Festes de Nadal i ha estat el moment de crear amb material reciclat  fent textures, un ornament de Nadal per guarnir el nostre entorn aquestes festes.

Davinia Torija i Judit Garí