Alumnes de 1r d’ ESO pinten com a Jackson Pollock

Alumnes de 1r d’ESO fan diversos murals a l’estil de Jackson Pollock, utilitzant la tècnica anomenada “Dripping o degoteig”.

Cal dir que, ​Paul Jackson Pollock fou un artista estatunidenc, referent en el moviment de l’expressionisme abstracte i la pintura d’acció, que va deixar la representació figurativa i va desafiar la tradició occidental d’utilitzar cavallet i pinzells. Per a pintar utilitzava la força de tot el seu cos, la qual quedava expressada en les seves obres.

Han estudiat aquest autor, entre d’altres, per entendre la importància de les Textures en la pintura, i d’aquesta manera han pogut experimentar tècniques com el “degoteig”, “l’estergit”, etc, com es pot veure en les fotografies.

Aquests exercicis ajuden també a despertar la creativitat i faciliten l’aprenentatge col·laboratiu.

Pilar Capdevila

page1image29711296