Ὀρέστεια. Els alumnes de Grec van a veure l’ “Orestíada”, dins el marc del XXIV Festival Juvenil de Teatre Grecollatí

El dimarts 2 d’abril els alumnes de Grec de 1r i 2n de Batxillerat van anar a veure l’ “Orestíada” al Teatre Joventut de l’Hospitalet de Llobregat, dins el marc del XXIV Festival Juvenil de Teatre Grecollatí.

La companyia gaditana El Aedo va presentar una excel·lent síntesi de la trilogia tràgica d’Èsquil, que exemplifica la fi del cicle de la sang o de la venjança, és a dir, el pas d’una societat primitiva dominada pels instints a una altra de més evolucionada i regida per la raó. En aquesta trilogia (“Agamèmnon”, “Coèfores” i “Eumènides”), l’Atenes democràtica esdevé el paradigma de la “polis” autogovernada per consens a través de les institucions jurídiques.

Després de la representació, vam poder gaudir d’un interessant col·loqui amb la companyia.
Χαίρετε!

Anna Prieto