Mes d’octubre i 3 regals a l’hort!

Hola, som de l’Institut Vila-seca i avui us explicarem el que fem a hort. Principalment, solem veure vídeos, expliquem diferents coses sobre les plantes com el que necessiten, quin és el procés de fotosíntesi, com respiren i moltes altres coses interessants. De fet, a la pràctica fem moltes coses divertides com plantar calçots per fer una calçotada, arrancar males herbes i fer l’hort més bonic traient també les plantes que molesten i regalets que ens van donant: plantes de maduixeres, brownies o xocolata de garrofa.

Paula de Simeon, Elsa Martinez i Nahia Santos

Bon dia a tothom, avui us explicarem una mica com funciona la nostra optativa de l’hort escolar. Per començar, nosaltres estudiem en dues parts. Primer, duem a terme la pràctica i, a continuació, fem la teoria.
Pel que fa a la part pràctica plantem, collim i arranquem herbes. Quan ho fem ens ho passem superbé. També hem anat a collir garrofes i magranes i la Luciana i la Binta han plantat maduixes. A més a més, hem començat a plantar calçots.
Respecte a la part teòrica, ens han explicat què és la taula periòdica i totes les parts de les plantes. També hem vist vídeos de quins productes necessiten les plantes.

Luciana, Binta, Elsa C.

Tal com expliquen els alumnes, aquest inici de curs hem treballat molt, però també ens han regalat molts productes per a l’hort!

PRIMER REGAL:
El curs passat vam començar a fer compost, però encara estava molt verd. A les classes teòriques d’aquest curs s’han explicat per què és tan important aportar “aliment” al sòl. La Nahia s’ha adonat d’aquesta importància i ha parlat amb el seu pare. Coneixia a un senyor que en tenia i ens han portat adob orgànic per a l’hort (fet a partir del fem de cavall). De fet, en tindrem per a tot el curs!

SEGON REGAL:

El curs passat vam plantar maduixeres en un lloc ombrívol, però el nostre rec no acabava de funcionar bé. Durant l’estiu van morir i ja no en teníem més. A les classes teòriques hem explicat

que no totes espècies de plantes tenen les mateixes necessitats, i per això les ubiquem en llocs diferents. L’Almudena, que és una professora d’anglès de l’Institut, ha tingut problemes amb el seu hort i ha hagut de desfer-se de les seves plantes. Per aquest motiu ens va regalar un munt de maduixeres i dues buguenvíl·lies, les quals són unes plantes que fan unes flors molt curioses. També vam plantar maduixeres en un lloc on hi hagi sol, ja que els agrada i aquest curs ens en cuidarem de regar totes les plantes bé. Fins i tot, com hi havia tantes maduixeres, les professores n’han regalat una per a cadascú de nosaltres.

TERCER REGAL:

Una de les feines que hem dut a terme en aquesta matèria ha estat recollir les garrofes que s’acumulen al pati. S’ha explicat a l’alumnat que aquestes, actualment, tenen molts usos: espessidor per gelats, substrat per a pastilles, substitut de la xocolata, farina per dolços… De fet, és un producte que està molt valorat. Vam decidir portar a la cooperativa la nostra collita, però no la vam vendre. Així i tot, a la cooperativa de Vila-seca els va agradar molt que estiguem coneixent el món de l’hort i ens va fer una donació de 30 euros per ajudar-nos. Aquest va ser el tercer regal.

Amb tants regals i col·laboracions, segurament l’alumnat se sent agraït i amb moltes més ganes d’aprendre i treballar.

Vanessa Moreno i Isabel Mendes, professores de l’optativa d’Hort Escolar.