Termini: fins el 31 d’octubre de 2025.
Simultaneïtat d’estudis d’ESO o BAT amb estudis de música
-
L’alumnat que cursa l’ESO i, simultàniament, estudis de música en conservatoris, centres professionals o escoles de música autoritzades, poden sol·licitar la convalidació o el reconeixement de matèries d’ESO (consultar document complet)
- L’alumnat que cursa batxillerat i, simultàniament, estudis de música en conservatoris, centres professionals o escoles de música autoritzades i que compleixi les condicions establertes pel Departament d’Educació i Formació Professional en cada cas, pot sol·licitar, cada curs, la convalidació de sis hores a 1r de batxillerat i quatre hores a 2n de batxillerat de les franges de matèries optatives.
- L’alumnat que cursa l’ESO i, simultàniament, estudis de dansa en conservatoris, centres professionals o escoles de dansa autoritzades, pot sol·licitar la convalidació o el reconeixement de matèries d’ESO en els termes que s’indiquen en el document complet.
- L’alumnat que cursa batxillerat i, simultàniament, estudis de dansa en conservatoris, centres professionals o escoles de dansa autoritzades i que compleixi les condicions establertes pel Departament d’Educació i Formació Professional en cada cas, pot sol·licitar, cada curs, la convalidació de sis hores a 1r de batxillerat i quatre hores a 2n de batxillerat de les franges de matèries optatives. A més, poden sol·licitar la convalidació de l’Educació Física a 1r de BAT.
Pots consultar el document complet aquí.
Convalidacions de matèries de batxillerat per als alumnes que compaginen els estudis de batxillerat amb la pràctica intensiva de l’esport
Centres educatius d’especial atenció a la pràctica esportiva
En el marc dels acords establerts entre el Departament d’Educació i la Secretaria General de l’Esport, els centres educatius d’especial atenció a la pràctica esportiva poden desenvolupar projectes de centre que inclouen adaptacions del currículum de la matèria d’Educació Física i/o de matèries optatives per a alumnes de batxillerat.
Alumnes amb dedicació significativa a l’esport matriculats en altres centres
Els i les alumnes amb dedicació significativa a l’esport, avalada pel Consell Català de l’Esport i matriculats en centres que no pertanyen als centres educatius d’especial atenció a la pràctica esportiva, poden sol·licitar al director o directora del centre educatiu, durant el primer trimestre del curs, que se’ls apliqui un PI que inclogui el reconeixement de la matèria d’Educació Física i de les matèries optatives tant de primer (6 hores) com de segon (4 hores) de batxillerat. En aquest PI, cal adjuntar-hi la documentació següent:
- Sol·licitud signada per l’alumne o alumna, o pel pare, la mare o el tutor o tutora legal de l’alumne si és menor d’edat.
- Certificat del Consell Català de l’Esport. Els alumnes han d’obtenir aquest certificat quan figurin en el programa de tecnificació (ARC) de la federació catalana corresponent. Sense el certificat oficial del Consell Català de l’Esport no serà possible la convalidació.
El director o directora del centre educatiu aprova el PI, que comporta la convalidació de la matèria d’Educació Física i de dues franges de matèries optatives (6h) de primer o bé de la franja de matèries optatives de segon curs (4h). El pla s’ha de renovar cada curs.
A l’efecte de la convalidació de la franja de matèries optatives/específiques, cal tenir en compte que es consideren optatives/específiques també les matèries de modalitat que excedeixin de les matèries de modalitat que l’alumne o alumna ha de cursar en cada curs de batxillerat.

