Treballem els dos hemisferis cerebrals amb tècniques de circ

En la nostra societat occidental s’ha potenciat i reforçat l’ús d’unes determinades funcions en detriment d’altres, fent creure que les controlades per l’hemisferi esquerre eren “millors” que les del dret. D’aquesta forma s’ha generat el que s’anomena l’hemisferi dominant.

Dins de la matèria d’Educació Física volem potenciar les pràctiques motrius on poder integrar el treball dels dos hemisferis.

El passat divendres, amb l’alumnat de 1r B, vam treballar tècniques de circ: malabars, monocicle i diàbolo. Una activitat on l’objectiu va ser vivenciar una pràctica on treballar conjuntament els dos hemisferis cerebrals per igual: hemisferi esquerra (analític, racional, lògic…) i hemisferi dret (intuïtiu, creatiu, perceptiu…).

Vam realitzar diferents estacions on l’alumnat amb més experiència i coneixements en tècniques de circ, van ensenyar a la resta de companys.

Valorem molt positivament el treball cooperatiu realitzat, l’acceptació i perseverància en la superació de dificultats personals, la companyonia creada dins el grup classe i la diversió a l’hora de resoldre nous reptes.

Sens dubte, tornarem a repetir!!