Estem fent el projecte artístic “En Residència”!

Aquest any es fa per primer cop el projecte artístic “En Residència”. En aquest projecte hi participen 15 alumnes de 1r d’ESO que ho han escollit com a assignatura optativa juntament amb la professora de Plàstica Míriam Lanzaco, l’Artista Adrian Schindler i dues persones de l’Associació A Bao A Qu. Aquesta associació va ser precisament la que va idear fa 10 anys aquests projectes. Es tracta d’un projecte que dura tot el curs i finalitza al mes de juny amb una posada en escena que pot tenir diferents formats: pot ser una exposició, una intervenció en algun espai de l’institut, una performance, una publicació, un curt…

Aquest és el 10è any que es fan aquests projectes a diferents instituts de Barcelona. Aquest projecte es desenvolupa des de l’Institut de Cultura de Barcelona i el Consorci d’Educació de Barcelona. Es tracta d’un programa que introdueix la creació contemporània als centres d’educació secundària obligatòria (ESO) per mig del contacte directe i continuat d’un creador (en el nostre cas és l’Adrian Schindler) amb els nostres estudiants.

EN RESIDÈNCIA proposa a cada artista, en el nostre cas a l’ Adrian Schindler que concebi una obra específicament pensada per ser duta a terme juntament amb els 15 alumnes de 1r d’ESO. Al llarg de tot el curs i dins l’horari lectiu, els alumnes participen en la seva concepció i realització. El nostre creador intervé a l’institut Verdaguer com a autor, desenvolupant una obra pròpia, i la transmissió es dóna fonamentalment a través de la participació, el diàleg i el contacte directe amb l’obra i amb el seu creador. La reflexió i l’anàlisi són parts importants del processos d’aprenentatge. Això és el que des d’aquest projecte estem començant a “teixir”.